Sofia Eklund

Creamy Mint From Godiva

Innan vi åkte och hämtade syster på flygplatsen så besökte vi ett shopping mall i närheten. Jempan köpte mig en choklad ifrån Godiva (mint såklart!). Inne på Godiva hade de även stora chokladdoppade jordgubbar, tryfflar och marshmallows doppade i choklad. Kan bara tänka mig hur de skulle smaka om den här lilla chokladbiten var fantastisk. Kanske ett måste att testa jordgubbarna innan man åker hem?

Nu väntas ett dopp i poolen med hela familjen, kram!

#Måndagspepp

Idag har jag tillbringat en vecka av tre här i Usa. Fantastiska dagar har det varit. Min syster och hennes kille skulle komma imorse men deras plan blev inställ inatt så de blev fast på andra sidan landet. De kommer att komma ikväll någon gång istället. Tråkigt de. Men tur att de kommer under samma dygn iallafall.

Började dagen vid poolen med Måndagspepp i öronen som för övrigt är en sjukligt bra podd som jag ångrat att jag inte lyssnat på innan. Har lyssnat på deras avsnitt hela dagen. For ner till stranden för en 2 timmars trip som jag nyss kom hem ifrån. Nu ska man äta lite lunch sen blir det väll poolen igen.

Ikväll står hemmagjord tacos på schemat och oj va gott. Haha, kram!

Lauderdale By The Sea

Blev en sovmorgon idag. Skippade prommisen och sov till 9 för första gången under resan. Sedan var det stranden hela dagen och till lunch blev det mexikanskt. Nyduschad sitter jag nu i sängen och ska göra mig färdig för middag. Dagarna ser rätt likadana ut här borta men imorgon kommer min syster och hennes pojkvän hit och då blir det att hitta på lite mer saker.

Kram!

Goodnight!

Nu har klockan blivit kväll här i Usa också. Dagen började med en promenad + ett rätt jobbigt styrkepass som Jempan höll i. Efter de frukost sen iväg till stranden. Solade och badade där nån timme innan vi åkte tillbaka och låg vid poolen ett tag. Klockan 4 hade Sverige match mot Tyskland som dom tyvärr förlorade. Efter vi sett den blev det grillat till middag och sen dess har jag legat i sängen och kollat youtube. Pappa och bror har åkt iväg så det är bara vi tjejer kvar. Ska nog göra mig klar för sängen och sedan försöka somna om ett tag. Ska ju som vanligt upp vid 7 imorgon för en prommis.

Kram & godnatt!

Shopping

Inne på Ralph Lauren fick det bli två enkla v-ringade t-shirts och en vit huvtröja.

Från Hollister fick jag med mig ett par svarta jeans (alla i Sverige har kass kvalla och går sönder direkt...) och en enkel vit t-shirt. På Abercrombie & Fitch blev det en marinblå supermysig college tröja!

Har letat en vettig foundation som jag tycker är bra rätt länge. Har velat ha denna så passade på nu. Köpte ett kit där man får me en liten foundation, borste och ett sättningspuder. Köpte även en större flaska foundation också på direkten så jag har.

I Victoria´s secret påsen låg lite av mina absolut favorit underkläder + ett par nya svarta biknitrosor då mina andra valt att ge upp nu under resan.

Kram!

Beach Day

Förmiddagen tillbringades på stranden. De var hur varmt som helst både på land och i vattnet. Det är inte ens svalkande att doppa sig vilket är rätt sjukt. Dock svalare där än i poolen då det känns som att kliva ner i ett badkar. Blev ett stopp på en glassbar innan vi tog bilen hem. Självklart mintchoklad glass till mig då jag älskar allt med mint. Hehe.

Efter duschnig och fixning så blev det middag på chilis som är en av våra abolsuta favorit restauranger här i Usa. Blev en alfredo pasta för mig. Sedan åkte vi iväg till ett shopping mall inte så långt ifrån där vi bor. Ännu mer shopping blev det för mig idag. (Inlägg om vad senare) Nu ska jag gå ner så ska vi avsluta kvällen med lite kortspel.